Forstudie om bruk av iPad i skolen

Dette innholdet er 13 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.

framsIKT har publisert en rapport om bruk av iPad som pedagogisk verktøy. Den er absolutt verdt en kikk. Jeg har tatt meg friheten til å legge ved selve rapporten «iPad as a pedagogical device» av Henrik Valstad i dette blogginnlegget. Den er tilgjengelig på framsIKT, men det er upraktisk å lese den på siden og tungvindt å hente laste den ned fra «slideshare».

I rapporten finner jeg jo det jeg har lett etter en stund – «iPhone Configuration Utility». Det er jo det jeg for noen blogger og kommentarer siden savnet med iPad, og her ligger verktøyet som løser en del av utfordringene jeg trodde jeg hadde. Programmet er lastet ned og skal testes mot iPaden min. I rapporten er det også forslag til andre løsninger på hvordan en kan organisere iPader i skolen, men jeg syntes det virket noe knotete og vil heller prøve meg på «enterprise»-modellen.


Publisert

i

av

Stikkord:

Kommentarer

Ett kommentar til “Forstudie om bruk av iPad i skolen”

  1. willard van de bogart avatar

    I only can read English. I am reading your iPAD pedagogy and think it is excellent. I am at Bangkok University in Thailand and will be giving a workshop on the iPAD Oct 25th to my faculty. Your work is very helpful. If you have other articles I would like to read them. I am specifically trying to develop lesson plans and activities using apps in ESL.
    I will send you my ppt (Power Point ) when it is finished. I am reading your paper on my iPAD. I found it in FileShare
    Thanks
    Willard Van de Bogart

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.