IKT og skole
  • Om “IKT og skole”-bloggenDette er et eksempel på en WordPress-side. Du kan redigere denne og legge inn informasjon om deg selv eller nettstedet slik at lesere vet hvor du kommer fra. Du kan lage så mange sider som denne og så mange undersider som du bare måtte ønske, og alt administreres i WordPress.
  • Om megJeg holder til på Harestad skole i Randaberg kommune – når jeg er på jobb. Akkurat nå sitter jeg hjemme og skriver på denne bloggen og på wikien min. Du kan alltids nå meg på mobil 47011873, eller du kan sende meg en epost i skjemaet under: [contact-form 1 «Kontakt Odin»]
  • Oversettelsesprogram og eksamen

    Oversettelsesprogram og eksamen

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.I serien om hjelpemidler til eksamen er vi nå kommer til avdelingen for oversettelsesprogrammer – som Udir sier ikke er lov: For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt. Forståelsen av hva et oversettelsesprogram er […]

    Les mer…

    12. april 2015
  • «Nei, jeg kan ikke bruke denne nye naturfagboken, fordi ingen har vist meg hva som står i den.»

    «Nei, jeg kan ikke bruke denne nye naturfagboken, fordi ingen har vist meg hva som står i den.»

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.Vi hadde flirt av den læreren som sa noe slikt – og lurt på hva han holdt på med. Det hadde vært en helt absurd uttalelse, men den er helt legitim om du oversetter den til IKT og […]

    Les mer…

    5. april 2015
  • Et møte med bokbransjen

    Et møte med bokbransjen

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.Dette er et retrospektivt blogginnlegg. Det var et innlegg jeg hadde tenkt å publisere en gang i slutten av 2013, men så har det bare ligget under «Kladd» – til nå. Dessverre tror jeg store deler […]

    Les mer…

    4. april 2015
  • The Stanley Parable – the end is never the end is never the end is never the end is never…

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag. The Stanley Parable prøver ikke å gi oss svaret på et spørsmål, det prøver å få oss til å oppdage spørsmålene vi burde stille! Dette læringsopplegget viser hvordan dataspillet kan brukes i norskundervisningen for å […]

    Les mer…

    28. februar 2015
  • iktipraksis.no – kanskje et sted for gode læringsopplegg

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.Senter for IKT i utdanningen jobber med å dra igang iktipraksis.no – en nettside for deling av pedagogisk praksis med IKT. Det er allerede en del materiale på siden, men jeg synes det kan være noe […]

    Les mer…

    12. februar 2015
  • Kahoot + Google dokumenter = en slags lesestrategi

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.Vi er nettopp ferdig med kapittel 4 i naturfagboken – om egenskaper til ulike materialer. Jeg hadde på forhånd sagt til elevene at vi skulle ha en sluttvurdering i Kahoot. Trikset denne timen var Google Disk-dokumentet […]

    Les mer…

    2. februar 2015
  • «Endelig er dagen her…»

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.Det er ingen hemmelighet for lesere av bloggen at jeg har hatt et svakt punkt for Chromebook – se her og her og her. Etter noen år med Google Apps for Education på Grødem skole og Harestad […]

    Les mer…

    26. januar 2015
  • Problematisering av Udirs (fremdeles foreldede) syn på hjelpemidler til eksamen

    Problematisering av Udirs (fremdeles foreldede) syn på hjelpemidler til eksamen

    Hva er et hjelpemiddel «…som tillater kommunikasjon»? Og har Udir helt kontroll på dette?

    Les mer…

    25. januar 2015
  • Første Oculus-test i klassen

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.Jeg hadde noen «ledige» timer med 8C før jul. Halvårsvurderingen med og uten karakter var ferdig og to uker juleferie var under oppseiling (for elevene!). Tiden var altså klar for å bruke noen av timene i […]

    Les mer…

    21. januar 2015
  • Mål fra K06 – «Bygg en bro» eller noe sånt…

    Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.Vi har alle opplevd at noen kapitler i læreboken har er litt hårete forhold til kunnskapsmålene i K06 – noen tema er kanskje tolket litt langt, eller mye, i forhold til innhold. Udir gjør også noen slike […]

    Les mer…

    20. januar 2015
←Forrige side Neste side→

Spillpedagogbanken

CC Tenkemotoren

Kategorier

  • Didaktikk (118)
  • Konferanser/samlinger (22)
  • Kunstig intelligens (25)
  • Lover og regler (62)
  • Løse tanker (51)
  • Maskinvare (110)
  • Meta (13)
  • Programvare/skytjenester (81)
  • Sånn går no dagan (29)
  • Spill i skolen (37)
  • Ymse (20)

Stikkord

acer android asus chatgpt chromebook databehandleravtale datatilsynet docx eksamen feide fronter gdpr google ipad itslearning kindle krle lms læringsbasert spilling matematikk microsoft minecraft moodle naturfag nettbrett new millenium learners nkul oculus odf oecd openai personopplysningsloven personvernforordningen prosjekt "nettbrett" randaberg randabergskolen sandnes språkmodeller stavanger tf101 udir utviklingspermisjon vr windows workspace

Meta

Logg inn