Den siste måneden har jeg sett at jeg har sensurert meg selv i forhold til bloggen. Jeg tror at det jeg skriver ikke er så interessant for folket der ute på internett. Men det er helt feil måte å tenke på…

IKT og skole er noe jeg i praksis arbeider med hver dag og det er ingenting i veien for at jeg klarer å skrive noe bra og interessant (i alle fall for meg :-) på jevn basis. Skriver jeg fast en gang i uken gir det meg god skrivetrening og jeg får klart opp i hva jeg mener om ting jeg har tenkt på siden sist blogg – og det er alltid kjekt å få tilbakemeldinger… også kritiske. Så det er det jeg skal gjøre – en gang i uken, alltid interessant og med mål om at jeg tenker klarere tanker om IKT og skole etterpå.

Og for å gi meg selv en kilde til stadig nye oppdagelser har jeg i forbindelse med Apples presentasjon av iOS6 bestemt meg for å oppdatere meg med en ny iPad. Apple har bestemt at min gode gamle iPad1 ikke får iOS6, så den er i praksis utdatert. Jeg skjønner at Apple sier at nok er nok for iPad1. Fordi den bare har en enkelt kjerne i CPUen er den til tider treg – og det kommer ikke til å bli bedre fremover. Det er derfor ikke en liten bragd av Apple at GarageBand fungerer så godt som den gjør på iPad1.

Dette kombinerer jeg med Prosjekt «Nettbrett». Jeg har så langt i prosjektet alltid testet ut det vi gjør på TF101 på iPaden hjemme også – nettopp for å være sikker på at jeg ikke går glipp av noe viktig når jeg mener noe om bruken av nettbrett i grunnskolen. Nå vil jeg gjøre det litt mer offentlig ved at jeg i bloggen vil sammenlike apper vi bruker på TF101 i undervisningsopplegg på skolen med tilsvarende apper på iPad. Da skriver jeg mer om hva vi faktisk gjør i timene, som jeg har skrevet lite om så langt, og det kan jo hende at noen får gode ideer…