FengOffice

Jeg kom over FengOffice ved en «tilfeldighet» (også kalt StumbleUpon – som er utrolig vanedannende!) og ble så positivt overrasket at jeg bare må informere verden om det.

Jeg må innrømme at jeg lett blir begeistret over nye «ting på dataen». I praksis betyr det at jeg stadig kommer over nye webprogrammer som jeg lett liker – uten at jeg helt vet hva jeg skal bruke dem til :-). Med FengOffice kan du:

– Manage your projects and business services
– Collaborate with your team and your customers
– Organize and share documents and files

Hørt det før? Sikkert, men dette var enkelt å sette opp selv, kom ferdig oversatt på norsk og viste seg å være nesten perfekt til utveksling av informasjon og prosjektstyring for løselig sammensatte grupper mellom flere eksterne og interne enheter. Det var forbausende enkelt å komme igang med. Programmet var så ferdigpolert at det føltes rart at jeg ikke hadde hørt om det før. Du kan kalle det en slags krysning mellom Exchange/Zimbra, itslearning/Fronter/Moodle og Sharepoint/Alfresco, men det er mer rettet inn mot nettopp det å drive samarbeid rundt prosjekter og informasjon mellom mange ulike eksterne enheter. Jeg likte det godt – og vil prøve å sette det opp til prosjektet på Harestad skole og Grødem skole der vi skal slå sammen IKT-systemene våre til et stort IKT-system.

Jeg har så vidt pirket i alt FengOffice kan gjøre og det er et par funksjoner jeg ikke helt har fått taket på, f.eks. er det noen funksjoner knyttet til epost jeg ikke er helt sikker på og jeg har ikke testet ut det å lenke sammen informasjon. Det er bare en måte å finne det ut på ;-)