Ymist

I morgen skal jeg til Sandnes kommune og være med på et møte for alle IKT-ansvarlige på skolene. Jeg har fått 15 minutter til å presentere meg selv og prosjektet – og skal bruke det til å si hva vi har gjort på Harestad skole de 8 siste årene, hvorfor jeg ville bruke utviklingspermisjonen min på «IKT og skole» (det henger sammen med det første punktet om hva vi har gjort på Harestad skole) og hva jeg mener er veien videre for IKT i skolen.

Vi jobber også i kommunen med å lage felles hjemmesider/-system for de tre skolene våre. Noe typisk for skolen våre har vi hvert vårt hjemmeside-system og svært ulik layout (Harestad skole / Grødem skole / Goa skole), og det skulle bare mangle at vi jobbet for å få ett system. Vi hadde et møte hvor vi ble enige om hvordan hovedstrukturen på sidene skal være og hvordan hovedlayouten skal være – og hvor den enkelte skole kan gjøre sine egne valg. Fra høsten 2011 vil de tre lenkene overfor ikke ha noen funksjon lengre ;-) ).

Jeg har lyst til å skryte av FengOffice igjen. Det er et godt verktøy for å holde orden på referater, lenker, kommentarer, kontakter, styre oppgaver osv. når vi starter prosjekter som f.eks. det å lage felles hjemmesider for skolene i kommunen.

Inspirert av ting jeg kommer til å skrive om på fredag, arbeider jeg med å sette opp en mediawiki-tjener som autentiserer mot ldap-basen vår. Jeg har lyst til å lage en «fagwiki» hvor ansatte og elever kan logge seg på og jobbe med artikler – og at rettigheter / gruppetilhørighet hentes ut fra ldap-basen vår.