This is just in!

Dette innholdet er 12 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.

Kunnskapsministeren sa nettopp på Søndagsrevyen at «Elevundersøkelsen er ikke en god undersøkelse for å rangere skoler» (direkte sitat)! Mitt første spørsmål er – hvorfor ikke? I oppfølging til det – hva kan den da brukes til? Hvis den ikke er god nok til å kunne sammenlikne skoler rundt omkring i landet kan den vel logisk sett heller ikke brukes fra år til år eller mellom klassetrinn. Hva er da poenget med den?

Jeg håper mange skolesjefer fikk med seg denne kommentaren før de skal vurdere hvor godt elevmiljøet på de ulike skolene er…

(umm… denne saken har med IKT og skole å gjøre fordi prøven er digital… eller noe sånt…)