framsIKT

Arne Olav tipset meg om bloggen framsIKT. Den er knyttet til et prosjekt i Trøndelag om å integrere ny teknologi inn i skolen:

Prosjektet “framsIKT” eller “fremtidens klasserom” jobber med hvordan (ny) teknologi kan føre til økt motivasjon for læring, bedre læringsutbytte og en mer spennende skolehverdag. Prosjektet er organisert i flere ulike delprosjekter. Disse prosjektene blir i hovedsak lyst ut til alle skoler, slik at de som vil skal få en sjangse til å delta. Pågående prosjekter er:

• iPad i skolen
  • Digital notatbok
  • Elektronisk verktøy for kommunikasjon, samhandling og møter
  • Bruk av video i og rundt undervisningen
  • Flere andre delprosjekter er under planlegging

De er i gang med iPad i skolen og skal forsøke Samsung Galaxy Tab. Dette er såpass spennende og opp i min gate at jeg legger igjen en RSS-feed til bloggen sidene mine.

Ellers ser det ut til at en gruppe streptokokk A-bakterier har tatt bolig i familien. Først minsten for to uker siden, så kone i forrige ut – og nå ser det jammen ut til at jeg må gjøre et ublidt bekjentskap med A-gjengen. Jeg håper enda at jeg klarer å riste det av meg uten å måtte ty til Alexander Flemings oppdagelse. Det fører i første rekke til begrenset skrivelyst :-(

,