En dag på universitetet

Jeg var på UiS store deler av dagen i dag. Mer bestemt, på kontoret til Arne Olav Nygard. Han jobber på Lesesenteret og putler med en doktoroppgave om «Digital literacy». Det er alltid kjekt å snakke med Arne Olav. Vi har løst mange verdensproblemer over en pizza eller noe kinamat. Det ble en kjekk diskusjon om flere av punktene på prosjektplanen min. Vi ble enige om at dette måtte vi gjenta med jevne mellomrom i hele perioden.

Vi snakket en del om endringer i IKT-verden fra 2001 og til i dag, og vi hadde en runde med bruk av sosiale medier i skolen – og noen etiske utfordringer der. Det ble også en del prat om endring av pedagogisk praksis i lys av tilgjengelige digitale verktøy, bærbare PCer og (smarte) mobiltelefoner.

Jeg har lagt ut tankekartet mitt så langt. Det et innstikk i WordPress som gjør om Freeplane-filen min til en flash-animasjon. Alt kommer ikke med (tekstkommentarer o.l.), men nok til at en får en ide om hva jeg holder på med. Får se om denne måten å presentere det på er brukbar (må lete etter en fullskjermsløsning).

[freemind height=’300px’ width=’100%’]https://www.iktogskole.no/wp-content/uploads/2011/01/IKT-og-skole.mm[/freemind]