Ingen flere ukeplaner i .docx!

På fredag rakk Regjeringen å få ut en revisjon av forskrift om obligatoriske IT-standarder i offentlig forvaltning. Selvfølgelig får alle god tid på seg. Vel og merke gjelder PDF-kravet (altså ikke .docx) fra 1. januar 2010 på offentlige nettsider. Vedlegg i epost o.l. gjelder fra 1. juli 2011 – altså på fredag. Multimedia-ting gjelder i staten fra 1. januar 2012 og ett år seinere for kommuner. Og for de litt tekniske av oss – det er kjekt at det offentlige også skal over på UTF8.

Ingen flere ukeplaner i .docx på skolers hjemmesider! Ingen flere som publiserer video og lyd i Microsoft sine lukkede formater! Hurra!