Temaet religionsfilosofi tar form

Dette innholdet er 10 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.

Etter å ha tenkt frem og tilbake på hvordan jeg skal presentere de ulike temaene i religionsfilosofien for klasse 8C har jeg endelig landet på noen IKT-verktøy.

Jeg har laget en grovskisse som utgangspunkt for det jeg skal si i Mindmup. Mindmup er en enkel, gratis og fri tankekart-app laget i HTML5. Det er godt integrert i Google Disk og fungerer også godt i nettleseren på ulike nettbrett.

Når jeg er ferdig med Mindmup-delen jeg skal presentere den enkelte time, eksporterer jeg den delen som et PDF-dokument og limer det inn i en Prezi-presentasjon jeg har på lur. Der legger opp gangen i det – og føyer til et interessant bilde eller to. Deler denne:

Den kommer til å bli mer og mer ferdig etter som skoleåret går.

Skulle noen få det for seg at de vil bidra eller kommentere – så er jeg lutter øre ;-)