Jesus loves you!

Liv og død – og Clayframes

Dette innholdet er 12 år gammelt, så det kan godt hende at ting er utdatert i vår hastige digitale hverdag.

Elevene i 9A fikk forleden en litt spesiell oppgave i RLE. Vi har jobbet med temaet liv og død og til slutt skulle elevene lage en kort animasjonsfilm om dette temaet. Oppgaven var å «filme» en hendelse (som de skulle ha plukket opp fra film eller nyheter) der noen dør og så vise hva som skjer med dem etterpå. Utstyrt med nettbrettet, programmet ClayFrames og en god porsjon ungdommelig kreativitet braket det løs! Gjennomgående bruker elevene mer tid på hvordan de dør enn hva som skjer etterpå :-)

Her får dere se resultatet fra tre av gruppene. Det er mye her som er veldig bra – spesielt med tanke på at dette er første gang de prøver seg på Clayframes! Jeg må innrømme at jeg ble inspirert og kommer nok ved en anledning (om det mot formodning skulle dukke opp noe fritid :-) til å låne juniors lego-greier, rigge opp en scene og spille inn noe bilde for bilde…

«Liv og død»Gruppen utnyttet godt at de var 3 stykker. Det mye som beveger på seg – inkludert kamera. Det kan kanskje spørres om elevene tok oppgavelyden «Liv og død» inn med vel stor entusiasme ;-)

«Selvmord»
Dette er den eneste gruppen som våget seg på kitt – og med stort hell.

«Hummerhistorien»
Dette er en gruppes variant av «Hummerhistorien» fra Paradise Hotel. I tillegg er det også med en bit om at hun farer opp til himmelen, treffer Gud (i form av Ken :-) og blir ønsket velkommen med en klem.

,